Gå till innehåll

Tappar USB-diskar


Thornrose

Recommended Posts

Jag har en HP-dator med Vista Home Premium 64-bitar som jag har två externa hårddiskar (WD) anslutna till. När jag startar upp datorn finns dom alltid tillgängliga men ofta tappar datorn bort dem efter ett tag. Ibland försvinner dom helt så dom inte syns under "Dator". Ibland finns dom kvar med alla mappar men om jag öppnar mapparna syns inget innehåll.

Om jag stänger av datorn och startar den igen fungerar allt som det ska men om jag bara gör "Starta om datorn" så finns dom inte där.

Jag har också provat att koppla ifrån diskarna och koppla in dem igen men det hjälper inte.

Hur kan jag komma till rätta med detta problem?

Tacksam för hjälp.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ev testa detta,om det nu kan göra någon nytta

Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter.

Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen.

(inlägg från detta forum)

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...