Arthur Dent Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Jag har en bärbar dator (HP 6720s) med Vista home som inte vill starta. Datorn stängde av sig abrupt när den skulle stänga normalt. Nu när man startar så stannar starten vid den gröna stapeln som rullar. -Datorn går att starta i felsäkert läge. -Jag har gjort en systemåterställning till en vecka före problemet men startproblemet kvarstår. -Jag har i msconfig aktiverat diagnostikstart som endast läser in grundläggande drivrutiner och tjänster. Fortfarande startproblem. Är det någon som har idéer på hur jag kan gå vidare med problemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Grön stapel, ja sen då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur Dent Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Grön stapel, ja sen då? Uppstarten stannar där, inget mer händer. Jag har låtit den stå så i 15 min inget händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...351053.mspx#ESE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur Dent Posted April 7, 2009 Author Share Posted April 7, 2009 http://windowshelp.microsoft.com/Windows/s...351053.mspx#ESE Tack för tipset men det hjälpte tyvärr inte. Reperationsinstallation som det finns på Win Xp Pro finns inte på Vista home? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur Dent Posted April 8, 2009 Author Share Posted April 8, 2009 Personen jag hjälpte med datorn hade inte installerat SP1 upptäckte jag. Det gick bra att installera den i felsäkert läger. Efter installationen gick det att starta i normalt läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts