3mpty Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Hej är det någon här som kan hjälpa mig och tweaka lite Jag använder Windows vista. Är det någon som har lite bra tips som får datorn att gå bättre alla tips är tacksamt mottagna Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Jag brukar stänga av följande i Vista: WelcomeCenter: stäng av vid start UAC: inaktivera via kontrollpanelen användarkonton Security Center: Klicka på logon ändra hur man får info från kontroll center, ingen visning Defender: öppna Windows Defender och välja Verktyg > Alternativ och sedan se till att avmarkera "Aktivera realtidsskydd". Systemåterställning: kontrollpanel system systemskydd stäng av Stäng av animering 3:e uppefrån (flash när man öppnar mappar.) 2 saker under tjänster: - Kontrollpanelen - Gå in i Administrationsverktyg. - Starta Tjänster. - Leta upp Windows Search och dubbelklicka på den. - I första fliken under Startup type väljer du inaktivera. - Sedan trycker du på Stop och sedan på OK. - Leta upp Superfetch och dubbelklicka på den. - I första fliken under Startup type väljer du inaktivera. - Sedan trycker du på Stop och sedan på OK. - Stäng ner Tjänster. - Starta om dator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts