Gå till innehåll

Windows Live Messenger Bug!


Recommended Posts

När jag använder den nya Messenger versionen (2009 build 14.0.8064.206) så har jag har jag märkt att det är något konstigt. När jag använder mig av funkionen "Skicka ett snabbmeddelande..." så kommer det fram en rutta ju, där jag kan välja vem jag vill "prata" med. Kryssar jag in flera så bjöds ju alla dom personerna i en konservation. Kryssar jag bara in en, så ska det bara öppnas en konservation med den personen, men hos mig blir det såhär:

Om jag t.ex. ska kommunicera med någon som heter SIMON, så skriver jag där uppe i den sökfunktionen i "Skicka snabbmeddelande.." Så kommer det fram alla SIMON jag har på msn, och om vi säger att jag har 3 st så kommer det komma 3 st SIMON ju. Vi säger att jag ska prata med SIMON SVENSSON som ligger längst ner på den "Skicka snabbmeddelande..." listan, så trycker jag på honom för det finns ju 2 andra också, och då trycker jag enter. Konservationen öppnas och då bjöds också in den SIMON som var längst uppe i "Skicka Snabbmeddelande...", in till konservationen. Alltså felet är att, om jag använder "Skicka Snabbmeddelande..." och söker på någon och det kommer flera resultat så bjöds alltid in i konservationen den som är längst up i "Skicka snabbmeddelande..." - sök resultatet, in i konservationen. Vet inte om det är så hos alla, men har även märkt att det är samma hos min kompis.

Så jag undrar om man kan fixa det på något sett, ladda ner någonstans någon update / patch eller vad man kallar det, eller istället reportera det hos dom, men vet inte var eller hur. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när du valt en person, och trycker "enter" / OK hur många personer står då i den semikolon avgränsade rutan precis där ovanför?

Det finns ju en ruta under hela , som vissar vilka jag har valt/"kryssat i", och dom alla kommer ju i en ruta där under. men när jag bara väljer en person och trycker enter så bjöds alltid den som är överst, ska ta ett exempel nu;

post-5710-1239879241_thumb.jpg

Om jag söker på gustav så kommer det ju fram 6 Personer, jag trycker på Gustav (1.) och om då nummer personen som är längst up, alltså nummer 2, online som den är i detta fallet, så bjöds den personen (nr 2. alltså) in när jag trycker enter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...