Gå till innehåll

internet problem


Samuel_1975

Recommended Posts

Jo ja vill försöka hjälpa min granne och dom har problem med sitt internet och det stängs av ibland,

är inget fel på internet utan kan vara programvara som strular eller något ?

dom har fast uppkopling till internet men det försvinner ibland o rätt så ofta,

någon som vet vad det kan vara för fel

han har nätverkskort VIA Rhine II Fast Ethernet Adaper

ja hittar inget fel på någotannars med en annan dator på samma kabel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är hans ISP som gör det tästa ladda ner PeerGuardian 2 Ladda ner det här: http://phoenixlabs.org/pg2/, det skyddar din dator imot attacker från sider som vill åt din dator. den är mycket bra.

tästa att försöka uppdatera drivrutinerna för hans kort om inte det hjälper så ver inte jag. men innan du tästar drivrutinerna så tästa PeerGuardian 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är hans ISP som gör det tästa ladda ner PeerGuardian 2 Ladda ner det här: http://phoenixlabs.org/pg2/, det skyddar din dator imot attacker från sider som vill åt din dator. den är mycket bra.

tästa att försöka uppdatera drivrutinerna för hans kort om inte det hjälper så ver inte jag. men innan du tästar drivrutinerna så tästa PeerGuardian 2.

Tack för tipset ska titta på det sen :)

fick göra en rensning i registret med Comodo System-Cleaner som tog bort en del skräp,

jo ja uppdaterade deras kort med hjälp av driver max men fick hålla på att vänta innan ett stund innan internet gick i gång får se hur länge det håller i sig där på deras dator nu med det nyare uppdateringen,

ska testa program som du tipsade sen när dom kommer hem eller nån annan dag och får se om deras internet har fungerat som det ska efter driver uppdateringen av kortet,

tack för hjälpen annars :)

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...