emol Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 Hallå! Installerade idag 64bitars versionen av w7 RC men efter installationen av telia säker surf 8.0 får ja upp rutor som varnar om att conhost.exe (C:\Windows\System32\) försöker göra en ändring i systemet. Klickar då på att jag litar på programmet och att låta det fortsätta. Strax därpå får jag upp en likadan ruta och så fortsätter det. När jag ska lägga till conhost.exe över tillåtna program i telia säker surf manuellt så finns det ingen sån fil att hitta i System32. Asså vad ska ja göra, blir snart tokig. Verkar omöjligt att få tyst på skiten. Har sedan 2 veckor eller något kört med 32bitars versionen av w7 RC och där fungera det fint. Sen så meddelar även action center om att ja måste slå på telia säker surf. Gör då det men ingen händer, samma meddelande igen och fortfarande inte påslaget enligt action center. Snälla hjälp mig! /Emil Quote
LightningStrike Posted May 7, 2009 Posted May 7, 2009 det beror nog på att F-Secure inte än stödjer Windows 7 men du kan lägga conhost.exe som ett undantag. Virus & spionskydd->Realtidsgenomsökning->Antivirusprogram->Undantag->Objekt->Lägg till... Quote
Recommended Posts