Frozzare Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Hej. Jag har försökt installera Windows 7 RC på min burk, men det fungerar inte riktigt. Det går bra tills steget "complet installation", där den kraschar efter ett tag och sedan bara startar om, om, om. Har testat med både SATA och IDE disk. Samma problem. Modertkort: ASUS M2N-VM HDMI Minne: 2Gb, Processor: Amd Athlom 64 X2 Dual Core Processor 5200+ Grafik: NVIDIA GeForce 6100 / nForce 430 Hdd: 500GB SATA / 250 GB IDE Windows Vista fungerar utan problem på den datorn, så jag förstår inte vad felet kan vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Kan med stor säkerhet säga att du har en korrupt installationsskiva. Något kan ha gått fel under nedladdningen, under bränningen eller helt enkelt efter bränningen. En skadad skiva kan se hel ut men i själva verket ha skadade områden. Har varit med om detta många gånger innan när jag brände på riiiiiiiiktigt gamla DVD-RW-skivor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frozzare Posted May 6, 2009 Author Share Posted May 6, 2009 Löst Prövade att byta till VGA kabel vid installationen och då fungerade det mycket bättre. Så nu fungerar det utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Kabeln mellan skärmen och grafikkortet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts