mussi Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Tjena! Lekte lite med ikonerna på skrivbordet och tänkte att jag ville byta ikonen för hårddisken på den här datorn osv. Jag gick in på verktyg - mappalternativ - filtyper och valde där enhet och bytte ikon. När jag sedan uppdaterade den här datorn så var ikonen den samma och när jag nu försökte öppna hårddisken så öppnades den med sökrutan. Jag la till ett till kommando som gjorde att den skulle öppnas med explorer.exe istället och nu öppnas det i nytt fönster hela tiden vilket är väldigt irriterande. Det finns en ruta där det står "visa i samma fönster" som dock är helt grå. Tips på vad jag ska göra för att fixa detta? Och kanske även för att lyckas byta ikon på hårddisken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Börja med att gå tillbaka till verktyg - mappalternativ - filtyper och markera hårddisken, klicka på avancerat... Markera kommandot du la till och klicka på ta bort/radera... --------- Följ denna video för att byta ikon på din disk; http://www.metacafe.com/watch/1462778/how_...ard_drive_icon/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mussi Posted May 19, 2009 Author Share Posted May 19, 2009 Det fanns bara ett kommando i den boxen när jag började och det var search sen la jag till en massa själv. Och nu går ingen av dessa att ta bort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 när jag skulle hjälpa dig så fick jag samma problem som jag löste så här... Gå till den här datorn - verktyg - mappalternativ - filtyper - markera hårddisken - avancerat Klicka på Ny Klicka på bläddra Leta upp Explorer.exe (C:\windows) Ange kommando: Open ---- Starta kör (start < kör) Skriv REGSVR32 /i SHELL32 ---- Testa nu gå in på en av dina diskar, funkade för mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mussi Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Så där ja! Tackar nu får jag väl leka i felsäkertläge för att få bort alla gamla kommandon eller bara låta det vara så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts