Gå till innehåll

Problem med åtkomst till Windows Update


bobcat

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har försökt att gå till sidan windows uppdate men får bara upp att jag skall validera , jag har ju en äkta xp skiva samt att jag har registrerat den samme

det är någon aktivx-kontroll som jag tydligen inte har.

Var och hur kan jag hämta den x-kontrollen?

Det lustiga är (om man nu tycker att det är lustigt ) så får jag ju en avisering om att jag har uppdat. att hämta .

Redigerad av Malou
Rubriken förtydligad:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att gå till sidan windows uppdate men får bara upp att jag skall validera , jag har ju en äkta xp skiva samt att jag har registrerat den samme

det är någon aktivx-kontroll som jag tydligen inte har.

Var och hur kan jag hämta den x-kontrollen?

Det lustiga är (om man nu tycker att det är lustigt ) så får jag ju en avisering om att jag har uppdat. att hämta .

Har du "pop-up blocker" aktiverad?

I så fall klicka på den färgade listen i övre kanten så får du valmöjlighet att installera activex kontrollen.

Har man inte rätt activex kontroll installerad (den byts mellan varven) får man alltid möjligheten att göra detta på win update sidan för att man skall kunna validera sin XP och ladda ner uppdateringar.

Detta betyder alltså inte att man har en olaglig kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du "pop-up blocker" aktiverad?

I så fall klicka på den färgade listen i övre kanten så får du valmöjlighet att installera activex kontrollen.

Har man inte rätt activex kontroll installerad (den byts mellan varven) får man alltid möjligheten att göra detta på win update sidan för att man skall kunna validera sin XP och ladda ner uppdateringar.

Detta betyder alltså inte att man har en olaglig kopia.

Det lustiga är ju att jag inte får någon färgad list i övre kanten./Bosse

"LÖST" genom en ren installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är ju att jag inte får någon färgad list i övre kanten./Bosse

Okej, då har du kanske stängt av den funktionen i inställningarna.

Gå in på Internet options/privacy, där finns pop-up blocker inställningarna för av och på, går du seedan in på settings finns där även inställningar om du vill ha notifiering med list och/eller ljud då något blockeras.

Ändrar du inställningar så starta om IE (om den är igång) för att vara säker på att ändringen sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...