Gå till innehåll

Bilder från Windows 7 RC Svenska


lenti

Recommended Posts

Det är bara ett fåtal som fått tillgång till att testa den svenska versionen av Windows 7 RC. Tyvärr är inte jag heller någon av dem. :rolleyes:

Vissa blev inbjudna att testa den via Stenhall och denna site...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jajamen, man gör det med WAIK det är faktiskt ganska enkelt :D och roligt samtidigt :D vf ska man bli inbjuden när man själv kan göra den svenskt :D

Har blivit så beroende av att mecka runt med windows nuförtiden, allt går :D haha

De finns en tråd på MSFNs hemsida om hur man kan ändra språk

här är en länk: Hur man ändrar språk på Windows 7

Fick dock problem med vLite så jag fick mecka runt med WAIK som verkligen slet sönder mina nerver tills jag fick igång det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dom som väl gör detta och inte får igång vLite så ni kan göra den bootbar använd er av Windows AIK image program som finns på

%programfiles%\Windows AIK\Tools\x86\oscdimg.exe

och om ni kör med x64 använd er av

%programfiles%\Windows AIK\Tools\x64\oscdimg.exe sedan när ni skall göra W7 till en bootbar ISO fil

använd er av

oscdimg -bPlatsen där ETFSBOOT.com finns -h -u2 -m -lNamn på dvdfilen när den mountas Plats där windows7 finns på plats där windows iso fil skall sparas

ett exempel ser ni nedan

oscdimg -bC:\DVD\Boot\etfsboot.com -h -u2 -m -lWIN7_SV_DVD C:\DVD\ C:\Win7DVD.iso

En sak till innan ni gör W7 bootbar ändra så att det hela tiden är ett svenskt språk, för mitt ändrades efter en omstanrd av windows installation så blevdet till engelska..

Det jag gjorde va att ändra Lang.ini som finns i mappen

Sources\lang.ini

[Available UI Languages]

sv-SE = 2

en-US = 3

[Fallback Languages]

sv-SE = en-us

Funkade prima :D sen är det bara att bränna och installera eller köra det genom VMWare :D

Lycka till allihopa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ladda upp W7 på Rapidshare, eller någon annan form av hemsida med svenskt språk för dom som inte förstår hur man gör eller inte får igång det.

Men vet bara inte om man får lägga ut sådana länkar och dela med sig dem på forumet här.

Inte för att det är olagligt eftersom man får ju testa w7 tills 2010 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...