Sunshine Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Hej! Vet inte om NI andra upplevt samma fenomen som mig. Men att Windows egna drivisar för ljud och mic inte stämde. Jag har SigmaTel och ljudet funkar som det skall, men när jag fick ett samtal via Skype, så fungerade inte mikken. Nu så tog jag hem drivis från SigmaTel och då kom mikrofonen tillbaka. Var/är det en bugg från Win? Att inte mikrofonen fungerade i Windows egna driv? //sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Hej!Vet inte om NI andra upplevt samma fenomen som mig. Men att Windows egna drivisar för ljud och mic inte stämde. Jag har SigmaTel och ljudet funkar som det skall, men när jag fick ett samtal via Skype, så fungerade inte mikken. Nu så tog jag hem drivis från SigmaTel och då kom mikrofonen tillbaka. Var/är det en bugg från Win? Att inte mikrofonen fungerade i Windows egna driv? //sunshine Buggen kanske inte ligger hos Windows utan hos Skype. Speciellt om du har en äldre version än version 4 (t.ex. Skype 4 beta eller äldre). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted May 30, 2009 Author Share Posted May 30, 2009 Buggen kanske inte ligger hos Windows utan hos Skype. Speciellt om du har en äldre version än version 4 (t.ex. Skype 4 beta eller äldre). Har den senaste ver av Skype. Men efter att installat från SigmaTel, så fungerar det alldeles utomordentligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts