Gå till innehåll

Mikrofonproblem i W7!


Sunshine

Recommended Posts

Hej!

Vet inte om NI andra upplevt samma fenomen som mig. Men att Windows egna drivisar för ljud och mic inte stämde. Jag har SigmaTel och ljudet funkar som det skall, men när jag fick ett samtal via Skype, så fungerade inte mikken. Nu så tog jag hem drivis från SigmaTel och då kom mikrofonen tillbaka. Var/är det en bugg från Win? Att inte mikrofonen fungerade i Windows egna driv?

//sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet inte om NI andra upplevt samma fenomen som mig. Men att Windows egna drivisar för ljud och mic inte stämde. Jag har SigmaTel och ljudet funkar som det skall, men när jag fick ett samtal via Skype, så fungerade inte mikken. Nu så tog jag hem drivis från SigmaTel och då kom mikrofonen tillbaka. Var/är det en bugg från Win? Att inte mikrofonen fungerade i Windows egna driv?

//sunshine

Buggen kanske inte ligger hos Windows utan hos Skype. Speciellt om du har en äldre version än version 4 (t.ex. Skype 4 beta eller äldre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buggen kanske inte ligger hos Windows utan hos Skype. Speciellt om du har en äldre version än version 4 (t.ex. Skype 4 beta eller äldre).
B)

Har den senaste ver av Skype. Men efter att installat från SigmaTel, så fungerar det alldeles utomordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...