Gå till innehåll

explorer.exe trubbel - väldigt frustrerad!


Kurdinamnam

Recommended Posts

Hej Hej

Jag har haft min Asus x57v i ca 3 månader nu. Har inte haft några problem alls tills min norton trial gick ut men även då var det små problem. Nu har jag ett stort problem som jag inte kunnat lösa efter 2 dagars pysslande. Jag har 2 partitioner. En gång formaterade jag om första och installerade om vista men hade samma problem. Under denna tiden kunde jag inte öppna mina filer på den andra hårddisken utan att explorer.exe fick fnatt och jag var tvungen att stänga av datorn. Nu har jag formaterat om båda partitionerna men har fortfarande samma problem. Jag kan hålla på men efter ett litet tag så funkar ingenting på datorn förutom program som jag startat innan windows krånglar. Explorer.exe avslutas och startas inte, allt som har med windows att göra svarar inte och ibland får jag en svart skärm. Denna gången har jag norton antivirus men den hittar inget fel.

Alltså:

Explorer.exe svarar inte

Datorn har formaterats om helt

Händer hela tiden och ibland får jag en svart skärm

Har ett fungerande Norton Antivirus som hittar inget fel

Modell: Asus x57v

Kan inte ens starta aktivitets hanteraren

Jag tackar väldigt mycket i förhand för alla svar. Jag ska till Asien om 4 dagar och jag behöver min dator så jag är väldigt desperat. Detta är första gången jag skriver om dator problem så om ni har några frågor kommer jag aktivt att svara på dem så gott jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat så du inte har några fel på din hårddisk?

Jag är inte helt säker på hur jag kollar upp det. Datorn har inga problem med att starta. Nu har jag formaterat om den och inte skapat någon annan partition. Innan var det aldrig en speciell fil som fick datorn att krascha utan det kunde ha varit vilken fil som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...