Gå till innehåll

Force popup


dj_Script

Recommended Posts

jag jobbar på en joomla sida som har en index.php sida per länk, men jag vill ha bakgrundsmusik på sidan som inte stängs av varje gång man klikar på länk.

jag tänker ha en popup ruta som kommer upp en gågn bara men som inte blockeras av IE automatiskt.

är detta möjligt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att se till att en popup inte blockeras kan man inte göra. Det beror på vad man har för webbläsare. Dock kan du väl ha en huvudsida som spelar musiken och sen ha "frames" i huvudsidan som i sin tur visar den aktuella sidan. Kolla upp html frames / frameset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att se till att en popup inte blockeras kan man inte göra. Det beror på vad man har för webbläsare. Dock kan du väl ha en huvudsida som spelar musiken och sen ha "frames" i huvudsidan som i sin tur visar den aktuella sidan. Kolla upp html frames / frameset?

har försökt få Iframe att fungera om det är det du menar ? men fick inte igång det det blir bara en vit sida..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja iframes låter ju också som en bra sak. Självklart fungerar det, du har bara gjort något fel. Läs hur du ska göra, det finns dokumentation upp till öronen om html ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<offtopic åsikt>

hemsida, med musik som inte går att stänga av låter väl rakt över som en ganska dålig ide?

Iaf hos mig går det bort bort bort!

</offtopic åsikt>

Lycka till med sidan iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<offtopic åsikt>

hemsida, med musik som inte går att stänga av låter väl rakt över som en ganska dålig ide?

Iaf hos mig går det bort bort bort!

</offtopic åsikt>

Lycka till med sidan iaf!

ah håller med dig detta är ett spciellt event som vi jobbar på och det är mer "effeketer" än musik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...