Gå till innehåll

rullande skärm.. virus?


ulrica

Recommended Posts

Postad (redigerade)

har problem med min pc. när jag surfar snurrar, eller rullar skärmen okontrollerat upp och ner.. mer eller mindre hela tiden. hopplöst att försöka läsa, eller klicka på något,

har ad-aware, samt symantec. men de visar inte på några virus? hur ska jag göra? (har xp i datorn.)

snart tokig

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till => Windows XP då det knappast rör sig om virus etc...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det inte händer automatiskt?

När du använder scroll, eller när du bläddrar nedåt på sidan med piltangenterna (alt pgup pgdown) eller tar du tar i rullningslistan med muspekaren och drar när det händer?

Något virus är det knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer per automatik. Börjar oftast redan på startsidan när jag loggar till internet..... utan att jag rört vare sig piltangenter eller annat.

Det är allt på bildskärmen som snurrar.. hela sidan. upp sedan ner. kollar man på rull-listen på sidan hoppar den upp och ner mest hela tiden. jättejobbigt att skriva.

skärmen låser sig dock i visst läge om man klickar i adressfältet..

Prova med att uppdatera drivrutinerna till din mus!

Låter som ett bra försök att åtgärda ditt problem till & börja med;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur,eller var hittar jag drivrutiner till musen?

Det händer per automatik. Börjar oftast redan på startsidan när jag loggar till internet..... utan att jag rört vare sig piltangenter eller annat.

Det är allt på bildskärmen som snurrar.. hela sidan. upp sedan ner. kollar man på rull-listen på sidan hoppar den upp och ner mest hela tiden. jättejobbigt att skriva.

skärmen låser sig dock i visst läge om man klickar i adressfältet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej ulrica!

hur,eller var hittar jag drivrutiner till musen?

Vad är det för mus du har och vad heter den?

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan hitta dessa drivrutiner om du först går in i enhetshanteraren i datorn.

Klicka på Start/ Höger klicka på Den här datorn/ välj Enhetshanteraren

Eller

Kontrollpanelen/ Prestanda och underhåll/ administrationsverktyg/ och klicka på Datorhantering.

Finns säkert fler vägar & gå :)

Väl inne i Enhetshanteraren letar du upp Möss och andra pekdon till höger i skärm.

Denna högerklickar du på och väljer Uppdatera drivrutin.

Du får därefter upp Välkommen till guiden uppdatera maskinvara, markera val ja till automatisk uppdatering och nästa. Låt guiden söka och har du tur så kanske den hittar en bättre drivrutin som "match.se" än den som är installerad just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat det, men den hittar ingen som är bättre än den jag redan har- står det..... problemet återstår alltså..

har även laddat ner från nätet nya drivrutiner för mus och tangentbord. logitech.. funkar tyvärr inte bättre för det.

Du kan hitta dessa drivrutiner om du först går in i enhetshanteraren i datorn.

Klicka på Start/ Höger klicka på Den här datorn/ välj Enhetshanteraren

Eller

Kontrollpanelen/ Prestanda och underhåll/ administrationsverktyg/ och klicka på Datorhantering.

Finns säkert fler vägar & gå :)

Väl inne i Enhetshanteraren letar du upp Möss och andra pekdon till höger i skärm.

Denna högerklickar du på och väljer Uppdatera drivrutin.

Du får därefter upp Välkommen till guiden uppdatera maskinvara, markera val ja till automatisk uppdatering och nästa. Låt guiden söka och har du tur så kanske den hittar en bättre drivrutin som "match.se" än den som är installerad just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...