Gå till innehåll

Windows 7 RC på en Netbook


Spirit2

Recommended Posts

Nu har jag installerat Windows 7 RC X86 på min netbook Acer Aspire One D250 (1GB RAM, 160GB HD, Mobile Intel 945 Express grafikkort).

Det fungerade perfekt. Alla enheter i datorn kändes igen och datorn flyter på riktigt bra.

Ska utvärdera de närmaste dagarna om jag behåller den, eller går tillbaka till XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Windows 7 RC X86 på min netbook Acer Aspire One D250 (1GB RAM, 160GB HD, Mobile Intel 945 Express grafikkort).

Det fungerade perfekt. Alla enheter i datorn kändes igen och datorn flyter på riktigt bra.

Ska utvärdera de närmaste dagarna om jag behåller den, eller går tillbaka till XP.

Jag köpte nyligen en Samsung NC10 (XP som standard) och installerade RC som dualboot. Fungerade alldeles utmärkt men något slöare än XP. Funderar på att installera större minne, 2GB i stället för 1 GB. Spec i övrigt som ovanstående men 6 cellsbatteri. Kör mobilt bredband i stugan via ett simkort som installeras innanför batteriet, det hela är mycket smärtfritt. Varma rekommendationer för denna lilla mini-PC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen en Samsung NC10 (XP som standard) och installerade RC som dualboot. Fungerade alldeles utmärkt men något slöare än XP. Funderar på att installera större minne, 2GB i stället för 1 GB. Spec i övrigt som ovanstående men 6 cellsbatteri. Kör mobilt bredband i stugan via ett simkort som installeras innanför batteriet, det hela är mycket smärtfritt. Varma rekommendationer för denna lilla mini-PC!

Tänker också uppgradera minnet till 2GB. Det är fortfarande rätt billigt så lika bra att passa på. :)

Har 6 cellsbatteri (48.8 W 4400 mAh 6-cell Li-ion battery pack) som räcker drygt 5 timmar vid surfning, kolla e-mail och nån filmsnutt. Verkar som att batteriet håller längre med Win 7 RC än med WinXP Home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !

Jag köpte nyligen en Samsung NC10 (XP som standard) och installerade RC som dualboot. Fungerade alldeles utmärkt men något slöare än XP. Funderar på att installera större minne, 2GB i stället för 1 GB. Spec i övrigt som ovanstående men 6 cellsbatteri. Kör mobilt bredband i stugan via ett simkort som installeras innanför batteriet, det hela är mycket smärtfritt. Varma rekommendationer för denna lilla mini-PC!

Köpte för några månader sedan Samsung NC10 med och fungerar helt smärtfritt mer än nöjd med den , Tog bort helt XP och kör med bara W7 och köpte 2GB minne från Komplett.se för totalt 320 kr , alltså ingen Dualboot och 2GB datan "flyger" fram inga som helst problem !

Så rekommenderar dessa 3 fattiga hundralappar och ta bort XP totalt så har du en dröm mini data :P

Med W7 kan du ha nästan 6,5 timma , har hållt för mig på mina resor runt om i världen ! Och den har ALDRIG svikit mig NC10

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...