Gå till innehåll

felmeddelande med Nintendo 64 emulator till dator


__087

Recommended Posts

Hej, jag fick för mig här om dagen att jag ville spela Nintendo 64 spel på min pc. Jag har gjort detta tidigare och laddade lätt ner emulator programet (Project64). När jag sedan ska spela får jag upp ett konstigt meddelande om mitt "graphics data", när jag sedan tryck på OK knappen så går spelet igång en liten stund, sedan får jag upp att programet stött på ett problem och måste avslutas. Hur löser jag detta? PS. Bifogar en bild på första felmeddelandet

post-5915-1250004361_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag fick för mig här om dagen att jag ville spela Nintendo 64 spel på min pc. Jag har gjort detta tidigare och laddade lätt ner emulator programet (Project64). När jag sedan ska spela får jag upp ett konstigt meddelande om mitt "graphics data", när jag sedan tryck på OK knappen så går spelet igång en liten stund, sedan får jag upp att programet stött på ett problem och måste avslutas. Hur löser jag detta? PS. Bifogar en bild på första felmeddelandet

God kväll!

Är det så att du måste gå ner några steg i grafiken? Till exempel, byta från 32 till 16 bitars och eventuellt använda 800X600!

Det finns ju många emulatorer som inte klara högre upplösning.

Hoppas detta var ett tips.

Mvh// sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

Är det så att du måste gå ner några steg i grafiken? Till exempel, byta från 32 till 16 bitars och eventuellt använda 800X600!

Det finns ju många emulatorer som inte klara högre upplösning.

Hoppas detta var ett tips.

Mvh// sunshine

Hej, jag kör med jätte låg grafik. Hur ändrar man bitarna? Skickar med en bild på mina grafiska inställningar

post-5915-1250010540_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kör med jätte låg grafik. Hur ändrar man bitarna? Skickar med en bild på mina grafiska inställningar

Hej ___087!

I bilden visas att hide advanced settings är ibockad, vad händer om du tar bort denna bock? Finns där flera inställningar? Avancerade inställningar är bra att kunna se, så ta bort bocken!

Låt höra sedan vad som händer!

Mvh// sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ___087!

I bilden visas att hide advanced settings är ibockad, vad händer om du tar bort denna bock? Finns där flera inställningar? Avancerade inställningar är bra att kunna se, så ta bort bocken!

Låt höra sedan vad som händer!

Mvh// sunshine

Hej, jag ber om ursäkt att jag inte svarat på några dagar då jag varit väldigt upptagen. När jag bocka ur detta kom en ny flik fram, skärmdump på detta finns nedan

post-5915-1250173114_thumb.png

Redigerad av __087
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag ber om ursäkt att jag inte svarat på några dagar då jag varit väldigt upptagen. När jag bocka ur detta kom en ny flik fram, skärmdump på detta finns nedan

Hej!

Har du provat med, adjust game aspect-----?

Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du provat med, adjust game aspect-----?

Sunshine

Hej Sunsine

nej, de har jag faktist inte alls prövat. Tror dock problemet löstes när jag sänkte Hz på skärmen och efter de har jag inte haft problemet något mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...