__087 Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Hej, jag fick för mig här om dagen att jag ville spela Nintendo 64 spel på min pc. Jag har gjort detta tidigare och laddade lätt ner emulator programet (Project64). När jag sedan ska spela får jag upp ett konstigt meddelande om mitt "graphics data", när jag sedan tryck på OK knappen så går spelet igång en liten stund, sedan får jag upp att programet stött på ett problem och måste avslutas. Hur löser jag detta? PS. Bifogar en bild på första felmeddelandet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Hej, jag fick för mig här om dagen att jag ville spela Nintendo 64 spel på min pc. Jag har gjort detta tidigare och laddade lätt ner emulator programet (Project64). När jag sedan ska spela får jag upp ett konstigt meddelande om mitt "graphics data", när jag sedan tryck på OK knappen så går spelet igång en liten stund, sedan får jag upp att programet stött på ett problem och måste avslutas. Hur löser jag detta? PS. Bifogar en bild på första felmeddelandet God kväll! Är det så att du måste gå ner några steg i grafiken? Till exempel, byta från 32 till 16 bitars och eventuellt använda 800X600! Det finns ju många emulatorer som inte klara högre upplösning. Hoppas detta var ett tips. Mvh// sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 God kväll!Är det så att du måste gå ner några steg i grafiken? Till exempel, byta från 32 till 16 bitars och eventuellt använda 800X600! Det finns ju många emulatorer som inte klara högre upplösning. Hoppas detta var ett tips. Mvh// sunshine Hej, jag kör med jätte låg grafik. Hur ändrar man bitarna? Skickar med en bild på mina grafiska inställningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Hej, jag kör med jätte låg grafik. Hur ändrar man bitarna? Skickar med en bild på mina grafiska inställningar Hej ___087! I bilden visas att hide advanced settings är ibockad, vad händer om du tar bort denna bock? Finns där flera inställningar? Avancerade inställningar är bra att kunna se, så ta bort bocken! Låt höra sedan vad som händer! Mvh// sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 (edited) Hej ___087!I bilden visas att hide advanced settings är ibockad, vad händer om du tar bort denna bock? Finns där flera inställningar? Avancerade inställningar är bra att kunna se, så ta bort bocken! Låt höra sedan vad som händer! Mvh// sunshine Hej, jag ber om ursäkt att jag inte svarat på några dagar då jag varit väldigt upptagen. När jag bocka ur detta kom en ny flik fram, skärmdump på detta finns nedan Edited August 13, 2009 by __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 Hej, jag ber om ursäkt att jag inte svarat på några dagar då jag varit väldigt upptagen. När jag bocka ur detta kom en ny flik fram, skärmdump på detta finns nedan Hej! Har du provat med, adjust game aspect-----? Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 15, 2009 Author Share Posted August 15, 2009 Hej!Har du provat med, adjust game aspect-----? Sunshine Hej Sunsine nej, de har jag faktist inte alls prövat. Tror dock problemet löstes när jag sänkte Hz på skärmen och efter de har jag inte haft problemet något mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts