Gå till innehåll

Angående uppgradering till 64bit Vista


Räkpizzan

Recommended Posts

Hej hej!

Jag skall hjälpa till att installera Vista Home Premium 64bit svenska på en FujitsuSiemens-dator pga ny 64bit Adobe. Den har för närvarande Windows XP Home SP3 på svenska och AMD X4, 4GB RAM. Hon har handlat en Windows Vista uppgraderingsbox och sedan gått in på Microsofts hemsida för att beställa 64bit media, och då kom det en 64bit Vista SP1 Svenska på DVD i postlådan.

Problemet är att det är ju en uppgraderingslicens men när man stoppar in skivan så säger den att det inte går att uppgradera utan att man måste göra en nyinstallation. Dessutom måste vi göra backup på allt.

Kommer denna licens verkligen gå att aktivera då, eller kommer den ens gå vidare när man skriver in produktnyckeln? Får inte bli strul efter 30 dagar då denna maskin används flitigt om man säger så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att gå. Det enda som begränsar med uppgraderingsnyckel är att det måste finnas ett giltigt windows på datorn innan. Anledningen till att den måste blåsa om är att det inte går att uppgradera en 32bits installation med ed 64bits Vista. Jag gjorde exakt samma sak och det funkade perfekt. Enda strulet sedan dess var att jag fick en HD-krash i somras och köpte en ny och då var jag tvungen att dra igång en XP-installation först och seda köra in Vista på nytt på den nya HD:n men har man som du redan ett OS så är det bara att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...