zen-TAO Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 Hej. Gick igenom de program jag har installerade på datorn och det visade sig att jag har något som heter Python 2.5.150 installerat. (Det finns tydligen en version 3 ute.) Sökte lite på Google och om jag förstått det rätt är det ett slags programmeringsspråk, är det rätt uppfattat? Men nu undrar jag varför jag har det på datorn? Mig veterligt har jag INTE installerat detta på egen hand. Är det något jag behöver för dagligt bruk av datorn? Tacksam för svar. Hälsningar zentao Quote
si3rra Posted October 28, 2009 Posted October 28, 2009 (edited) Stämmer att det är ett programmeringsspråk, som ofta används när man skriver ett program för flera plattformat. Antagligen har detta installerats tillsammans med någon öppen programvara du installerat, exempel på program som installerar Python för att kunna köras är Gimp & Pidgim. Edited October 28, 2009 by si3rra Quote
Recommended Posts