Gå till innehåll

W7 64 bit & Outlook


sysk167

Recommended Posts

Install W7 64 bit för ca 1 vecka sedan. Har därefter testat & labbat & ändrat så det ser ut "så man hittar".

I ominstall ingick naturligtvis att lägga in mitt gamla Office 2003.

Nu har jag upptäckt att Outlook inte hämtar hem mail med automatik så som det gjorde förut.

Har labbat med inställningarna i Outlook för att hämta hem vid uppstart

(tagit bort aut hämtn, startat om outlook & sedan lagt dit aut hämtn & startat om igen).

Verkar stört omöjligt att få till. Det enda jag inte testat ännu är att helt enkelt ta bort

Outlook i Norton Internet Security's programkontroll så att det får läsas igen. Kanske det hjälper?

Men annars om någon har ett tips så är det välkommet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Install W7 64 bit för ca 1 vecka sedan. Har därefter testat & labbat & ändrat så det ser ut "så man hittar".

I ominstall ingick naturligtvis att lägga in mitt gamla Office 2003.

Nu har jag upptäckt att Outlook inte hämtar hem mail med automatik så som det gjorde förut.

Kommer det in något överhuvudtaget manuellt? Kan det vara så att du behöver ha Outlook 2007? Jag brukar inte använda Outlook själv men har installerat det för några vänners räkning på min hemmaserver och använde då 2007 och det fungerar bra. Kan det också vara som så att du måste ändra porten där mailen skall komma in?

Det kanske inte hjälper dig men inom någon månad kommer Microsoft att släppa allmänna betan för Outlook 2010 och då kanske ditt problem försvinner? Stenis och de andra får fylla på med råd och dåd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag manuellt hämtar via Skicka & ta emot-knappen så funkar det. Ngt segt dock just på att hämta. Står & funderar ett bra tag innan det händer ngt men sedan går det med samma snurr förut i XP. Sitter på 10/100-lina så det brukar gå undan då det hämtas & då märker man oftast inte att det hämtas ngt utan det dyker bara upp nya mail. Nu känns det faktiskt lite slöare. Fast det är nog det enda jag har att klaga på så här långt. Just Outlook startar snabbare, men hämtar inte - eeeh kanske därför den startar snabbare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...