Gå till innehåll

Skrivare med printserver


Cazz

Recommended Posts

Alltså jag hänger inte med här

HP har ingen drivisar (Laserjet 5L) på sin hemsida, dock hade de windows 7 (64 bit) i listan men den går inte någonstans

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25480&prodNameId=15005&swEnvOID=4063&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=lj-75104-1

Har för mig att jag har läst att Windows laddar ner drivisarna själv men den hittar ju ingen för den är ju kopplad via en DirectJet printserver.

Moderkortet på datorn har ju ingen printerport så det går inte bara tillfälligt koppla in den där.

Så vad ska man göra?

/Update

De fanns på windows update listan :)

Redigerad av Cazz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP LaserJet 5L finns som skrivare i Win7. Du behöver inte koppla den till datorn via parallellport. Låt den sitta kvar på JetDirect printservern, skriv ned vilken IP adress printservern har.

Lägg till skrivare som lokal skrivare, använd befintlig port LPT1, välj HP, välj HP LaserJet 5L, installera drivrutinen, Ej standardskrivare ännu. När skrivaren är installerad, dela inte ut skrivaren,

välj "egenskaper för skrivare" på den, fliken portar, lägg till port, Standard TCP/IP port och skriv in IP adressen för printservern och välj den porten för skrivaren osv.

Lycka till.

//Per

Redigerad av snowman62
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...