Byvander Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hej! Sitter här och testar F-Secure IS 2009 lite, och kollade då runt bland inställningarna... men la märke till en sak.... det finns 2 olika sorters loggningar.. inte sant? en under intrångsskydd och sen en under loggning... iofs den under loggning får man starta själv.... Men min fråga lyder.... va är skillnaden mellan dessa två olika loggningar? // Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 den under intrångsskydd loggar alla intrång/attacker som brandväggen upptäcker medans den "riktiga" loggen tar med allt som sker via nätverksanslutningen skulle jag gissa på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted January 5, 2010 Author Share Posted January 5, 2010 den under intrångsskydd loggar alla intrång/attacker som brandväggen upptäcker medans den "riktiga" loggen tar med allt som sker via nätverksanslutningen skulle jag gissa på ok... då vet jag det... men kan man på något sätt göra så att den loggen under "loggming" loggar hela tiden så att man slipper starta den hela tiden? // Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts