Gå till innehåll

Chkdsk körs inte vid startup


Richard S

Recommended Posts

Hej,

Jag får ett felmeddelande som säger att några kataloger på min system disk är korrupta och att jag bör köra chkdsk.

När jag kör chkdsk får jag upp meddelandet "Windows can't check the disk while it's in use", efter det trycker jag på "Schedule disk check" och startar om datorn. Problemet är nu att chkdsk går aldrig igång vid uppstart utan allt startar som vanligt.

Någon som har någon koll på varför chkdsk inte vill köra vid startup och hur man kan fixa det? Alternativt om det finns något bra 3:e parts verktyg som kan göra jobbet.

Jag kör Windows 7 Ulitmate 64bits.

Tack på förhand!

/Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag får ett felmeddelande som säger att några kataloger på min system disk är korrupta och att jag bör köra chkdsk.

När jag kör chkdsk får jag upp meddelandet "Windows can't check the disk while it's in use", efter det trycker jag på "Schedule disk check" och startar om datorn. Problemet är nu att chkdsk går aldrig igång vid uppstart utan allt startar som vanligt.

Någon som har någon koll på varför chkdsk inte vill köra vid startup och hur man kan fixa det? Alternativt om det finns något bra 3:e parts verktyg som kan göra jobbet.

Jag kör Windows 7 Ulitmate 64bits.

Tack på förhand!

/Richard

Du kan testa med detta!

Testa att stoppa i windows 7 skivan. Gå in i reparations/återställningsmenyn. In i komandotolken skriv chkdsk /r starta om. ...

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...