Gå till innehåll

Kan inte öppna Powerpoint filer i Outlook


Mats H

Recommended Posts

Ett litet bekymmer!

Jag öppnar Outlook, klickar mig in på emailet med en bilaga i .pps format.

Klickar på filen, alternativen kommer upp, Visa, Hämta

Klickar på Visa, felmeddelande, Filen kan inte öppnas, inget program associerat med denna filtyp.

Har ställt in vilket program som skall svar på den filtypen i Kontrollpanelen/Mappalternativ.

Har ställt in Outlook, bockat ur rutan, Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas. Under Verktyg/Säkerhet

Testat dessa inställningar utan att starta om, testat med att starta om!!

Borde funkat, eller?

Windows XP SP3, Powerpoint Viewer 2007, Outlook Express 6, Avast Antivirus ,4.0.

Ngn ide om detta?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma fenomen, fick lägga filen på skrivbordet för att kunna se *.pps.. Egenskaper, att öppna med PP-wiever.

Jovisst, att hämta filen o sedan öppna den funkar utmärkt!

Men just det andra som jag vill komma åt!

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet bekymmer!

Jag öppnar Outlook, klickar mig in på emailet med en bilaga i .pps format.

Klickar på filen, alternativen kommer upp, Visa, Hämta

Klickar på Visa, felmeddelande, Filen kan inte öppnas, inget program associerat med denna filtyp.

Har ställt in vilket program som skall svar på den filtypen i Kontrollpanelen/Mappalternativ.

Har ställt in Outlook, bockat ur rutan, Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas. Under Verktyg/Säkerhet

Testat dessa inställningar utan att starta om, testat med att starta om!!

Borde funkat, eller?

Windows XP SP3, Powerpoint Viewer 2007, Outlook Express 6, Avast Antivirus ,4.0.

Ngn ide om detta?

Mvh

Mats H

Hej!

"Har ställt in Outlook, bockat ur rutan, Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas. Under Verktyg/Säkerhet"(Citat)

Hur är det med hämta bilder i Vektyg/Säkerhet? Har Du den rutan ibockad, i så fall bocka bort den

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

"Har ställt in Outlook, bockat ur rutan, Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas. Under Verktyg/Säkerhet"(Citat)

Hur är det med hämta bilder i Vektyg/Säkerhet? Har Du den rutan ibockad, i så fall bocka bort den

essin

Bilder går utmärkt!

Endast powerpoint filerna som inte funkar!

Ska givetvis kolla detta under veckan, ingen brådska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...