Gå till innehåll

"Mina bilder" kraschar pga Explorer?


Effel

Recommended Posts

När jag försöker komma åt mappen Mina bilder dyker felmeddelandet att explorer.exe måste avslutas och mappen stängs ner.

Samtidigt försvinner hela skrivbordet under en kort stund innan det återvänder( ser ut som en uppstart, fast snabbare). Några av ikonerna längst ner till vänster försvinner, såsom volymkontrollen och skrivarikonen.

Själva explorer verkar ändå inte påverkas, då jag kan surfa samtidigt som detta händer, men explorerfönstret är kvar efter att skrivbordet "återstartat" sig.

Detta är vad som står under felmeddelanden i systeminformationen:

Application Error

Felaktigt program explorer.exe, version 6.0.2900.5512, felaktig modul neresize.ax, version 4.5.17.1, felaktig adress 0x000013b1.

Jag upptäckte felet i söndags 7 mars, men jag har inte gjort några installationer som kan ha påverkat. Vad jag vet. Samma dag, fick jag "EU:s" meddelande om att göra mitt webbläsarval. jag valde att göra valet senare, vilket jag gjorde den 8 mars, att uppgradera mitt Explorer 7 till 8. Men felet uppstod innan denna uppdatering.

Någon som har någon aning var felet kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neresize.ax. neresize.ax is a NeResize.ax\r belonging to Nero Suite\r from Nero AG\r

Troligen är det Nero som ställer till det för dig.

Stäng av/avinstallera Nero och testa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...