gogo Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Min dator (fujitsu siemens) kraschade för ett tag sen. Efter nyinstallation av Windows XP har jag inte lyckats få igång mitt trådlösa internet. Det finns en knapp ovanför tangentbordet med vilken man aktiverar samt avaktiverar de trådlösa funktionerna på datorn. När man trycker på denna brukade det komma upp en ruta som bekräftade aktivering/avaktivering genom att en ruta bockades i eller bockades av. Efter datorkraschen händer ingenting när man trycker på den här knappen. Alla drivrutiner är installerade för Broadcom 802.11g nätverksadapter. Trådlös-ikonen i högra hörnet på skärmen visar hela tiden statusen "Radio avaktiverad". Vad kan jag göra? Är i stort behov av trådlöst internet. Tacksam för hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepe002 Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Har du installerat alla drivrutiner till din modell? Det kan finnas en drivis som behövs för att extraknappar ska fungera. Vilken modell gäller det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Min dator (fujitsu siemens) kraschade för ett tag sen. Efter nyinstallation av Windows XP har jag inte lyckats få igång mitt trådlösa internet. Det finns en knapp ovanför tangentbordet med vilken man aktiverar samt avaktiverar de trådlösa funktionerna på datorn. När man trycker på denna brukade det komma upp en ruta som bekräftade aktivering/avaktivering genom att en ruta bockades i eller bockades av. Efter datorkraschen händer ingenting när man trycker på den här knappen. Alla drivrutiner är installerade för Broadcom 802.11g nätverksadapter. Trådlös-ikonen i högra hörnet på skärmen visar hela tiden statusen "Radio avaktiverad". Vad kan jag göra? Är i stort behov av trådlöst internet. Tacksam för hjälp! Du måste ta hem "launchpad.exe" också.. sen aktiverar du på en av de tre knapparna ovan T-bord. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogo Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Det är en AMILO A1650G... var hittar jag launchpad.exe? Laddade ner här: http://www.brothersoft.com/downloads/launchpad.html men installationen förändrade inget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogo Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Nu hittade jag rätt launch-drivrutin. Och mycket väl var det det som var felet! Tusen tusen tack för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
metalgods Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Hej, har du adressen till rätt launchpad.exe? Har samma problem men hittar ej rätt:( Ha de gott... MVH//Billy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts