Gå till innehåll

Trådlöst internet funkar ej, "radio avaktiverad"


gogo

Recommended Posts

Min dator (fujitsu siemens) kraschade för ett tag sen. Efter nyinstallation av Windows XP har jag inte lyckats få igång mitt trådlösa internet.

Det finns en knapp ovanför tangentbordet med vilken man aktiverar samt avaktiverar de trådlösa funktionerna på datorn. När man trycker på denna brukade det komma upp en ruta som bekräftade aktivering/avaktivering genom att en ruta bockades i eller bockades av. Efter datorkraschen händer ingenting när man trycker på den här knappen.

Alla drivrutiner är installerade för Broadcom 802.11g nätverksadapter. Trådlös-ikonen i högra hörnet på skärmen visar hela tiden statusen "Radio avaktiverad".

Vad kan jag göra? Är i stort behov av trådlöst internet. Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

Min dator (fujitsu siemens) kraschade för ett tag sen. Efter nyinstallation av Windows XP har jag inte lyckats få igång mitt trådlösa internet.

Det finns en knapp ovanför tangentbordet med vilken man aktiverar samt avaktiverar de trådlösa funktionerna på datorn. När man trycker på denna brukade det komma upp en ruta som bekräftade aktivering/avaktivering genom att en ruta bockades i eller bockades av. Efter datorkraschen händer ingenting när man trycker på den här knappen.

Alla drivrutiner är installerade för Broadcom 802.11g nätverksadapter. Trådlös-ikonen i högra hörnet på skärmen visar hela tiden statusen "Radio avaktiverad".

Vad kan jag göra? Är i stort behov av trådlöst internet. Tacksam för hjälp!

Du måste ta hem "launchpad.exe" också.. sen aktiverar du på en av de tre knapparna ovan T-bord.

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...