amzg Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Jag är en erfaren datoranvändare men återkommer ständigt till samma problem; Vad fasen heter de olika grejerna? Var kan jag slå upp vad de, ofta egenpåhittade, termerna heter på engelska resp. svenska? "Aktivitetsfältet", "taskbar","nätverksstatus","åtgärdscenter"... Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Hej, Här kan du få en snabbguide innehåller nog det mesta på engelska avseende Windows 7. Windows-7-Tips-Ebook.pdf Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Simonsson Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Jag är en erfaren datoranvändare men återkommer ständigt till samma problem; Vad fasen heter de olika grejerna? Var kan jag slå upp vad de, ofta egenpåhittade, termerna heter på engelska resp. svenska? "Aktivitetsfältet", "taskbar","nätverksstatus","åtgärdscenter"... Tack Du kan söka efter Microsoft-terminologi på Microsoft Language Portal. Tips: Om du kör Internet Explorer och ofta gör sökningar på Microsoft-terminologi kan du installera sökleverantören för Microsoft Language Portal så kan du enkelt söka efter en term direkt från sökfältet i IE. Du hittar sökleverantören i IE-galleriet: http://www.ieaddons.com/se/Details.aspx?Id=8095 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts