eeevah Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Mina inbyggda högatalare på datorn fungerar plötsligt inte längre. Vid volymkontrollsikonen finns nu ett rött kryss som säger att det inte finns någrs ljuduppspelningsenheter installerade. Hur ska jag göra för att få högtalarna att fungera igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Mina inbyggda högatalare på datorn fungerar plötsligt inte längre. Vid volymkontrollsikonen finns nu ett rött kryss som säger att det inte finns någrs ljuduppspelningsenheter installerade. Hur ska jag göra för att få högtalarna att fungera igen? Har du installerat om, eller har det bara blivit så? Det verkar iaf vara att den har tappat sound-drivers, då måste du tala om datorns modellbeteckning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeevah Posted June 12, 2010 Author Share Posted June 12, 2010 Har du installerat om, eller har det bara blivit så? Det verkar iaf vara att den har tappat sound-drivers, då måste du tala om datorns modellbeteckning. Datorn satte igång några automatiska uppdateringar och sen var det bara så. Jag vet inte vad som har hänt. Det är en Toshiba Satellite L300 - 16A System unit, Model nr: PSLB0E - 02D020N5 (står det iaf på undersidan av datorn). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 (edited) Datorn satte igång några automatiska uppdateringar och sen var det bara så. Jag vet inte vad som har hänt. Det är en Toshiba Satellite L300 - 16A System unit, Model nr: PSLB0E - 02D020N5 (står det iaf på undersidan av datorn). Okej, WU verkar ha lagt in mer än vad den skulle. Den ´modellen såldes med dubbla os, XP & Vista. Har du Win XP på den? Edited June 12, 2010 by jens.p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeevah Posted June 12, 2010 Author Share Posted June 12, 2010 Okej, WU verkar ha lagt in mer än vad den skulle. Det brukar var Win XP på den, har du det? Nej, jag har Windows Vista Home Premium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Nej, jag har Windows Vista Home Premium. Okej, klicka på denna direktlänk för ljud-drivers: http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/sound-20080416142541.zip klicka sen "setup", har du inte winzip, kommer den packa upp dej själv, klicka sen setup igen från den nya mappen (som öppnar sej själv.) Den skall sedan skriva över den gamla drivern. Ev starta om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeevah Posted June 12, 2010 Author Share Posted June 12, 2010 Okej, klicka på denna direktlänk för ljud-drivers: http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/sound-20080416142541.zip klicka sen "setup", har du inte winzip, kommer den packa upp dej själv, klicka sen setup igen från den nya mappen (som öppnar sej själv.) Den skall sedan skriva över den gamla drivern. Ev starta om. Tack! Nu fungerar högtalarna igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Tack! Nu fungerar högtalarna igen! Men de va loligt då..det blir 4:- betala i kassan vid utgången Läs detta också, för att undvika annat strul: jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts