MystLady Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Jag har problem med att tillhörande ikonbild försvinner vid överföring av websidor till skrivbordet i windows 7. Detta gäller alla sidor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 (edited) Menar du att när du skapar en genväg till en internet-plats på skrivbordet så får du inte med platsens "favicon"? Favicon som t.ex för alltomwindows.se är denna: http://www.alltomwindows.se/forum/favicon.ico Edited July 24, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MystLady Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Det är precis det jag menar. Jag har försök att åtgärda detta genom bl a att ta bort ikoncashe-filen efter tips från vana användare, men ingenting hjälper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Vet inte riktigt men kan du testa,. Gör en ny genväg på skrivbordet till www.alltomxp.se - får den ikon? och om du gör en till www.expressen.se - får den ikon? Jag testade och endast alltomxp, fick en ikon ej expressen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MystLady Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 Jag testade och fick ikoner på skrivbordet i båda fallen. Testade igen för Facebook och StayFriends, men ingen tillhörande ikon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts