Gå till innehåll

Hjälp med mappar, filer och stil


Skudra

Recommended Posts

Jag har precis bytt dator och därför bytt från Win XP till Win 7. Då jag har en fin samling med musik vill jag att den ska se stilig ut och det gör den inte i Win 7.

Jag gillar inte de gula stående mapparna, med det infogade albumomslaget instoppat på snedden. Ex här post-12883-092678700 1280420361_thumb.jp

Jag vill hellre att mapparna med omslag ska stå som om man ser de rakt framifrån som de gjorde i XP, typ så här såg det ut då

post-12883-060402800 1280420448_thumb.jp

Hur gör man för att fixa det?

En annan fråga om mp3-filer. I mina musikmappar har jag inställningen Visa / Sammanfattning och i Win 7 ser det ut så här

post-12883-014597900 1280420645_thumb.jp

Hur ändrar jag informationen under filnamnet ex Back to black. Jag vill inte att det står att det är en MPEG Layer 3 audiofile som är 9,20 MB. Där vill jag få in info om ex artist, album eller år istället som man kunde göra i XP.

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe i högra hörnet i utforskarfönstret kan du ställa in storlek på ikoner dessutom finns det en liten knapp på samma ställe där det står "Ordna efter" där du kan ställa in tex. Ordna efter album eller artist för att få den där funktionen och utseendet som du önskade. Samma visa i artistmappen, du kan ställa in det som du önskar även där, prexis som i Xp. Good Luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...