Gå till innehåll

Min windows vill inte starta


Abbe-

Recommended Posts

Hej, när jag startade min dator ville den att jag skulle trycka på F1 för att starta windows. För att windows skulle starta direkt så från BIOS valde jag Load Fail-Safe Defaults( alltså vet ej varför bara povade det av misstag:) o sen sartade datorn om men tills det blir bara ett vitt streck vid uppstart o kommer inte vidare! Vet nån vad detta beror på o nån hjälpa mig att fixa problemet? :) Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

fungerar datorn att starta i Felsäkert läge?

Tryck F8 upprepade gånger under uppstart, du ska då komma till en alternativmeny.

Välj felsäkert med närverk, logga in och prova hur datorn fungerar.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats, tack för svaret. Jag provade på felsäker läge men det gick inte startas utan stannade med massa tex! Men jag kan komma på BIOS. Kan man göra där nåt o återfixa det som jag har klantat ;)? Alltså jag e inte så datakunnig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan ju vara så att din hårdisk håller på att ge upp.

Du verkar ju ha tillgång till en annan dator så prova att rädda dina filer med hjälp av denna guide.

Jag vet ju inte om det är Windows eller din hårddisk som gett upp här, men om det är Windows så kan du få ut dina filer med Guiden ovan

Hårddisken kan du testa med hjälp av program på denna sida, välj Advanced Test:

http://www.hitachigst.com/support/downloads/#DFT

Manual: http://www.hitachigst.com/hdd/support/downloads/Dft32_User_Guide_415.pdf

ISO, 2720 Kb: http://www.hitachigst.com/hdd/support/downloads/dft32_v416_b00.iso

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, alltså jag har tillgång till internet via min iphone! Så jag vet ej om detta hjälper att köra hela den processen? Men är det kört med att återställa det som jag har av misstag klantat? :) utan att behöve göra nåt annat? Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du bör då be någon vän med dator att hjälpa dig med att fixa Puppy Linuxprogrammet som beskrivs här, samt programmet som kollar din hårddisk.

Möjligen att det finns någon i din bekantskapskrets som har en XP skiva som motsvarar din installation som du kan låna.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Du behöver en "riktig" programskiva om det ska gå att eventuellt reparera Windows, om det nu är det som är felet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...