Gå till innehåll

Usb problem [LÖST]


andyyy_87

Recommended Posts

Hejsan

Jag har ett litet problem med min dator, Jag kan inte använda mer än musen i usb portarna, stoppar jag in en usb kontakt av antingen kamera eller usb hårddisk så fryser sig datorn eller stänger av sig, så bara powerknappen blinkar.

Finns det någon lösning på detta eller är det någon annan som haft detta problemet ?

Tacksam för snabbt svar =)

Mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

Har Du Intel-baserat moderkort? Om så är fallet, gå in på deras hemsida och uppdatera detta.

Om Du inte vet vad det är för HardWare i datorn. Ladda ner SIW och kolla vad den har för Hardware=hårdvara. Därefter, ladda ner det nyaste drivrutinerna till moderkortet. Borde följa med, även för USB där.

Lycka till!

Mvh// Sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki! Gå till MSI och kolla deras uppdatering av Ditt Moderkort! Det finns mycket att hämta, om man vet vad man söker! GOOD LUCK!

PS: Vad har Du för Moderkort? DS:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki

Ja om man vet vad man letar efter=) men vad är det jag ska leta efter bios eller är det något särskilt jag ska tanka hem det står ju inte exact usb drivrutiner där =)

Jag har ett MSI K9a Platinum

Redigerad av Manneman
Redigera knappen hellre än att skriva flera inlägg direkt efter varandra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jag löste problemet, läste på ett forum på msi hemsida. En kille hade samma problem som mig.

Han gick in i bios /cell menu ändrade HT till 1Ghz och nu fungerar allt som det ska, har ingen aning om vad det kan ah varit för skit men nu fungerar det iaf:D

Tackar för all hjälp

Ha det gott MVh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...