chrismalla Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 (edited) Hej! Jag har aldrig gillat "Biblioteket" i Windows 7, att inkludera mappar i ett eller flera bibliotek, att ändra plats för spara osv. Inget bra alls! Enklast och bäst som jag anser är att simpelt högerklicka på en mapp -> "Plats", och därifrån välja vart filer ska lagras. Jag köpte mig precis en ny intern hårddisk och tänkte att jag skulle använda den till att spara min data på som dokument, bilder osv... Jag gick in i "Start" -> [Användare], och började ändra lagringsplatsen i alla mappar till min nya interna. De mappar som jag ville ändar lagringsplatsen för var följande; Hämtade filer Min musik Mina bilder Mina dokument Mina filmer Skrivbord AppData Det gick galant tills jag kom till AppData. I egenskaperna för mappen "AppData" finns det ingen flik med namnet "Plats". Varför gör det inte det? Jag vill ju att den mappens innehåll ska kopieras över till min interna, precis som de andra mapparna. Går det möjligtvis att fixa på något sätt? Tack! // Christoffer Edited January 15, 2011 by chrismalla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Hej, kanske detta är ngt för dig? Löser nog inte ditt bekymmer, men ändå! http://www.computerperformance.co.uk/windows7/windows7_appdata.htm Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts