Gå till innehåll

Hur para ihop licens/skiva och installation?


Recommended Posts

Hej!

Där jag arbetar finns ett ganska stort antal datorer med Office 2007 installerat. På en av dessa måste Office installeras om för att avhjälpa ett fel. Eftersom vi inte har några lediga licenser måste jag använda samma licens/skiva som en gång installerades på datorn. Problemet är bara att vi har ett helt skåp med Office-skivor (inkl förpackning) och jag har ingen aning vilken av dessa skivor som använts för just denna dator.

Så hur gör man? Kan jag, med hjälp av uppgifter i de installerade programmen och på kartonger etc, lista ut vilken skiva jag ska använda?

Tack på förhand.

Redigerad av Mauerpark
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker med att du tar fram licensnyckel till Officen som finns på datorn där programmet skall installeras om.

Den licensnyckeln får du lätt fram ifall du t.ex. tar hem SIW. Om du gör det härifrån så kan du ta hem den stand alone versionen som finns lite längre ner på sidan: SIW Without Installer (English-Only)

Sedan kan du installera om Office 2007 med valfri skiva. Har ingen betydelse vilken skiva du använder.

Redigerad av gebe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...