Gå till innehåll

Skaffat hemmabiosystem


PCGuiden

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

TV:n har 2 HDMI utgångar

Hur får jag ut ljudet från datorn till hemmabiosystemet samt bilden

Utan att kunna det där bra så skall ju själva HDMI-kabeln ge dig digital överföring av bild och ljud till TV från vilken enhet som helst som har en HDMI-UTGÅNG. Der är väl inte så många enheter som -INGÅNG (om du t.ex. skulle vilja ta bilden och ljudet från TV:n till din anläggning för inspelning av det som kommer därifrån). Så länge ditt grafikkort har HDMI-utgång så är det väl en inställningsfråga hur man spelar av datorns innehåll eftersom du teoretiskt skall kunna koppla en annan enhet till själva hembiosystemets hjärta. Vad jag har kunnat se i en användarmanual på engelska är att du har inte nätverkskontakt på boxen, vilket gör att du inte kan spela upp inspelade program den vägen.

Sedan är jag inte säker på det där med HDMI-kontakterna på TV-apparater och enheter. Jag skulle tro att de som är markerade HDMI OUT bara är utgångar, de som är markerade HDMI IN bara är ingångar och EVENTUELLT (eftersom jag inte kunnig på det här) att HDMI endast markerar att de KAN VARA tvåvägskommunicerande. Hoppas du får fler och mer specifika svar. Om inköpsstället är duktiga på det där med hemmabiosystem och koppla datorer till systemet så prata med dom. Om du har digitalkamera (mobilen kanske?) så kan du ju fota hur baksidan av din dator ser ut med ditt grafikkort och dina utgångar därifrån så att du kan förklara vad du vill. Stort lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...