Gå till innehåll

Recommended Posts

Du kan ha rätt där, men jag tryckte av rarfilen på G-mail faktisk.

Dock är det jo rent å h*lvete att man inte har öppnad upp rejält i epostbilagor, man kan jo bara tidstämpla bilagorna så man inte tar serverplats.

Något bör göras....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl kanske inte för att överföra stora filer e-posten var tänkt till från början.. prova box.com eller dropbox, ladda upp filen och skicka en länk smartare och smidigare (och ingen överbelastning av epost-servrar)

Iaf i office 2010 finns begränsning på 20 mb - http://office.micros...A101961699.aspx

Och:

När en fil bifogas ett meddelande måste den kodas. Kodningsprocessen gör att bifogade filer blir 1,37 gånger större än de är på datorn. Om du till exempel skickar en bilaga på 5 MB skickas bilagan som 6,85 MB data.
Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår argumentet och vanligtvis tar jag Skype att kasta filer med, dock anser jag att man borde se över dagens nivå på 20-25 mb för bilagor, tidstämpel (låt säga en vecka sen out).

Det är jo så att man ibland vill hänga på lite film eller en bild-svit i en mail och då är man jo på herrens mark med tanke på volymen...

Något bör göras faktisk och den åsikten står jag vid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...