Gå till innehåll

Byta bakgrundsbild i CS 1.6 [Spel]


Gäst drakfelt

Recommended Posts

Gäst drakfelt

Hejsan alla spelare!

Här kommer en liten lätt guide så att du bytar bakgrundsbild till vilken du vill i countersstrike 1.6.

Counterstrike ska vara avstängt under hela "operationen"

1. Börja med att skapa en ny mapp som du döper till resource och den ska ligga i cstrike mappen. (i mitt fall C:ProgramSteamSteamAppsHEMLIGTcounter-strikecstrikeresource)

om ni undrar vad HEMLIGT står för så är det mitt steam-account som jag inte har lust att visa i detta forumet.

2. Skapa en till mapp som du döper till background och den ska ligga i resource. alltså i mitt fall C:ProgramSteamSteamAppsHEMLIGTcounter-strikecstrikeresourcebackground

3. Sen laddar du ner programet cake som gör om jpegbilder till TGA filer som programet conterstrike kan läsa. cake kan du ladda ner på denna länken : http://s40.yousendit.com/d.aspx?id=0VLT8G2...BL1JZ6TGZVDXVWC

4. Välj ut valfri jpeg bild(bäst blir det med en 800x600 bild) och spara den på datorn.

5. Öppna programet cake och tryck load image, och där letar du upp bilden som du sparade och trycker på open.

6. Sen sparar du bilden (tryck på save to directory)i backgroundmappen som du skapade vid steg 2.

  Klart, Öppna counterstrike och njut.

EDIT:

Om du vill ha tillbax orginalbilden i cs så går det naturligtvis. såhär gör du:

1. Du tar helt enkelt bort innehållet i Backgroundmappen. alla TGA filerna.

om ni har några frågor är det bara att ställa dom.  Mvh John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...