Gå till innehåll

Ljudproblem i Win7


starplus

Recommended Posts

Hejsan alla!

Jag har ett ljudsystem tillverkat av Microsoft som heter Microsoft Digital Sound System 80 som hade ett kanon ljud i Win XP och fortfarande har då jag har dubbla operativ i min dator

men i Win 7 så funkar ljudsystemet men med betydligt sämre kvalitet och funktion, kan t.e.x inte sänka ljudet till 0 utan det hörs lite hela tiden.

Till detta system behövs inget ljudkort så drivrutiner är inte problemet utan allt sköts via USB.

Nån som har några ideér till lösning på ett för övrigt kanonbra ljudsystem?

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starplus > bara för att ljudkortet inte sitter inbyggt i datorn så betyder det inte att det inte använder någon drivrutin.

dessa USB-ljudkort, fungear precis som vanliga och använder också drivrutiner, enda skillnaden är bara att det är på usb istället för t.ex PCI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst! Om nu det är någon drivrutin annat än den som Microsoft släppte 2010 som fungerar men inte bra för det är nån standard USB drivare, vad ska man då hämta för något om inte ens tillverkaren MIcrosoft har stöd för den även om den är digitalt signerad.

Vill inte plocka isär anläggning bara för att se vem som om möjligt få reda på vem som tillverkat den ursprungligen.

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för infot si3rra!

Hittade inget på Philips sida, ska prova att köra anläggningen analogt när jag skaffat ett ljudkort för den kan ju köras både analogt och digitalt samtidigt så får vi se.

Annars e det väl bara att gilla läget eller köpa nytt ;)

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...