Gå till innehåll

Nätverksstrul, trådat. Går ej att flytta/kopiera filer...


ron

Recommended Posts

Jag har ett trådat nätverk. Att strömma video går fint. Att kopiera filer från en specifik dator går bra till alla datorer utom just den laptop jag använder.

Om det kan ha någon inverkan så har denna laptop windows 8 alla andra har windows 7.

Det som händer är att när jag ska kopiera filer från en stationär till den bärbara börjar det bra med hastigheten. Men inom ett par minuter har denna hastighet sjunkit till 0 och sedan så "hoppar" datorn ur nätverket. Startar jag om är det ok igen.


Jag har legitima windowslicenser på alla datorer och alla är uppdaterade. Nätverkskortet i den bärbara har sina egna tillverkardrivisar.

Allt över nätverket som inte tynger ner som en filkopiering på några hundra mb går fint, då är det som det ska, men som sagt, större filer, då dör nätverksanslutningen på min bärbara.
Routern i nätverket är en Asus RT-AC66U inköpt i december -12. Alla kablar i nätverket är av kat6-typ och nätverket är installerat av firma vid en renovering av kåken i höstas.

I min signatur så finns den stationär jag vill kopiera från. Där är även den bärbara, med win8, som strular vid filkopiering


Någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra åt det?

Redigerad av ron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...