Gå till innehåll

Öppna/exportera Windows Mail group-filer!


johannaj

Recommended Posts

Hej!

 

Har ett stort problem med mina grupper i Windows Mail. Jag har behållt win-mail, då jag tycker det är enklare än outlook och diverse andra program. Jag har ca 25000 kontakter och ett 30-tal grupper med allt från 100 till över 5000 kontakter i varje grupp.

 

Till mitt problem. Jag kör Win 7 Pro 64bit. Vid senaste ominstallationen gjorde jag en backup på alla mina kontakter och grupper. Vad jag vet finns ingen möjlighet att importera/exportera grupper, utan det får man kopiera för hand. Jag har nu, efter ominstallation, kopierat in alla mina gamla kontakter och grupper manuellt. Alla kontakter finns således och fungerar i Win Mail. Däremot mina grupper...Om jag i utförskaren pekar på en group-fil, får jag info om hur många kontakter den filen innehåller, men när jag sedan använder den i Win Mail, är de flesta tomma!?

 

Finns det något annat mailprogram jag kan importera dessa group-filer till, eller har ni någon annan lösning på problemet, än att skapa nya grupper och lägga till alla användare igen för hand....-Öööörk...-Blir trött bara vid tanken...

 

Jag brukar hänga i detta forum, har dock inte varit medlem tidigare. Har sökt forumet efter liknande problem, men inte funnit något.

 

Hälsningar

 

Johanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...