Byvander Postad Februari 10, 2015 Dela Postad Februari 10, 2015 har ett litet problem.... fick ett meddelande idag om att jag har ny uppdatering från nvidia att hämta.... ok tänkte jag och skulle då öppna nvidia geforce experience... men då får jag upp detta meddelande "geforce experience träffade på ett fel och måste stängas" har aldrig fått upp det meddelande förr.... har provat att starta om datorn men det hjälpte inte... så snälla hjälp behövs här // Byvander Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
alex_m Postad Februari 10, 2015 Dela Postad Februari 10, 2015 Är detta en nedladdning från Windows update. Eller separat uppdateringsprogram nvidas hemsida eller liknande? Mvh Alex Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Byvander Postad Februari 10, 2015 Författare Dela Postad Februari 10, 2015 det är från nvidias egna program... "nvidia geforce experience"... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
alex_m Postad Februari 10, 2015 Dela Postad Februari 10, 2015 (redigerade) Ok. Har du testat högerklicka ikonen valt " kör som administratör" ? Om detta inte fungerar ändra kompatibilitet läget till win 8 om du använder win 8.1 Vet även att de haft problem med avg antivirus för nvidia. Så använder du det avaktivera programmet tillfälligt. Redigerad Februari 10, 2015 av alex_m Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Byvander Postad Februari 10, 2015 Författare Dela Postad Februari 10, 2015 får ej alternativet om att köra det som admin.. får tex att öppna deras kontrollpanel, öppna själva programet, kontrollera uppdateringar, meddelanden om uppdateringar och så avsluta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
alex_m Postad Februari 10, 2015 Dela Postad Februari 10, 2015 Om programmet går att gå in i men ej klarar ta hem den senaste uppdateringen dvs kraschar skulle jag rekommendera att testa ladda ner den direkt från nvidias hemsida och uppdatera den manuellt. Om du vet vilken version du skall ha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Byvander Postad Februari 10, 2015 Författare Dela Postad Februari 10, 2015 eller så avvaktar jag... för sökte på problemet och fick upp detta: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1352832-geforce-experience-problem/... verkar som om jag inte är ensam. för kolla in videon i tråden just det problemet har jag.... så man kanske ska avvakta ett tag så kanske nvidia fixar det själva... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
alex_m Postad Februari 11, 2015 Dela Postad Februari 11, 2015 Jo efter att ha läst sweclockers forum skulle jag också avvakta Eftersom det verkar som nividia har driftstörning på någon server Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
si3rra Postad Februari 11, 2015 Dela Postad Februari 11, 2015 (redigerade) Fast du behöver inte använda Geforce Expericence för att uppdatera din drivrutin, den kan enkelt hämtas direkt från hemsidan istället: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx (och vill du ha dem på svenska så väljer du language = Other. Redigerad Februari 11, 2015 av si3rra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.