LarsGustav Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 När jag installerade Lastpass så fick jag alternativet att flytta mina lösenord till deras server. Jag kunde alltså se mina lösenord för Wifi (Wpa 2). Hur kan ett program så enkelt ta fram mina lösenord som var komplexa,jag trodde de var riktigt skyddade på datorn Quote
si3rra Posted July 30, 2015 Posted July 30, 2015 (edited) Alltså varför ska dem vara skyddade på din dator, du kan ju lösenordet så det behöver inte skyddas från dig, och du skyddar ju din dator så ingen obehörig kommer åt den alltså skyddar du lösenordet i sin tur. Sen är ju en följdfråga skyddar lastpass dina lösenord från att spridas till andra, är väl när du lämnar ut det som det kan bli ett problem. Lösenord i Windows sparas oftast inte i klartext utan att inte direkt läsliga men finns många program som är bra om man "glömmer" sitt lösenord, några ex. http://www.nirsoft.net/password_recovery_tools.html Edited July 30, 2015 by si3rra Quote
LarsGustav Posted August 3, 2015 Author Posted August 3, 2015 Tack för ditt svar! Trodde naturligtvis att mina lösenord skulle vara krypterade på datorn så ingen program skulle kunna se dessa Quote
Recommended Posts