Gå till innehåll

OCR-inmatning fungerar inte


bojoh
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Hej,

 

Rubriken sammanfattar hur jag upplever uppgraderingen från windows 7  till 10.

 

Helt plötsligt har datorn övertagit kommandot när jag skall betala räkningar, den godkänner helt plötsligt inte OCR-nummret på en del räkningar utan anser att nummret som står skrivet på avin är felaktigt. Innan uppgraderingen från windows 7 fyllde datorn i äldre OCR automatiskt men  då var det lätt att ändra till rätt nummer, (  det går windows 10 inte med på ) så jag ångrar nog att jag uppgraderade.

 

Så nu undrar jag om det kanske kan finnas någon inställning någonstans som gör att datorn kanske kan låta mig skriva in det nummer som står på räkningen ?

 

 

 

 

 

Bo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Om OCR nummer på en räkning inte godkänns när du ska betala den via din internetbank så har det nog mera med din bank att göra och inte med ditt operativsystem.

Windows har ingen egen funktion för att granska dina räkningar, och inte heller kan en dator själv "ta kommandot", en dator gör vad du säger till den att göra

 

Skulle nog rekommendera dig att dubbelkolla OCR numret, eller kontakta din bank

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har nog kollat ocr nummret tio gånger om och även kollat med betalningsmottagaren att ocr numret är riktigt,  banken har i och för sig uppgraderat sin sida, innan dom uppgraderade så fylldes ett ocr nummer in automatisk när man höll på och beordrade en betalning ( ett nummer som varit använt tidigare ) så det gällde att vara uppmärksam på detta och ändra till ett aktuellt nummer. På något sätt verkade äldre ocr nummer sparas och fyllas i automatiskt när räkningar skulle betalas ( hur eller varför övergår mitt förstånd )

 

Efter jag uppgraderade till windows 10 försvann detta problem , och jag har ju nu bara problem med denna enda räkning, mycket möjligt att det har med banken att göra, när jag tittar i mottagarlistan över betalningar ser jag att samma företag använder två olika bankgironummer för mottagande av betalningar, så kanske har problemet något med detta att göra och i så fall lär det ju hända igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...