bojoh Posted December 28, 2015 Share Posted December 28, 2015 Hej, Rubriken sammanfattar hur jag upplever uppgraderingen från windows 7 till 10. Helt plötsligt har datorn övertagit kommandot när jag skall betala räkningar, den godkänner helt plötsligt inte OCR-nummret på en del räkningar utan anser att nummret som står skrivet på avin är felaktigt. Innan uppgraderingen från windows 7 fyllde datorn i äldre OCR automatiskt men då var det lätt att ändra till rätt nummer, ( det går windows 10 inte med på ) så jag ångrar nog att jag uppgraderade. Så nu undrar jag om det kanske kan finnas någon inställning någonstans som gör att datorn kanske kan låta mig skriva in det nummer som står på räkningen ? Bo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution si3rra Posted December 28, 2015 Solution Share Posted December 28, 2015 (edited) Om OCR nummer på en räkning inte godkänns när du ska betala den via din internetbank så har det nog mera med din bank att göra och inte med ditt operativsystem. Windows har ingen egen funktion för att granska dina räkningar, och inte heller kan en dator själv "ta kommandot", en dator gör vad du säger till den att göra Skulle nog rekommendera dig att dubbelkolla OCR numret, eller kontakta din bank Edited December 28, 2015 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojoh Posted December 28, 2015 Author Share Posted December 28, 2015 Hej, Jag har nog kollat ocr nummret tio gånger om och även kollat med betalningsmottagaren att ocr numret är riktigt, banken har i och för sig uppgraderat sin sida, innan dom uppgraderade så fylldes ett ocr nummer in automatisk när man höll på och beordrade en betalning ( ett nummer som varit använt tidigare ) så det gällde att vara uppmärksam på detta och ändra till ett aktuellt nummer. På något sätt verkade äldre ocr nummer sparas och fyllas i automatiskt när räkningar skulle betalas ( hur eller varför övergår mitt förstånd ) Efter jag uppgraderade till windows 10 försvann detta problem , och jag har ju nu bara problem med denna enda räkning, mycket möjligt att det har med banken att göra, när jag tittar i mottagarlistan över betalningar ser jag att samma företag använder två olika bankgironummer för mottagande av betalningar, så kanske har problemet något med detta att göra och i så fall lär det ju hända igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojoh Posted December 28, 2015 Author Share Posted December 28, 2015 si3rra du hade rätt, problemet låg hos banken så jag tackar så mycket för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.