Gå till innehåll

Synkronisering av Firefox flera datorer


Hans42

Recommended Posts

Sedan någon vecka fick jag problem med Firefox i Win 10 Pro. Mina gamla inställningar i Firefox kom inte upp vid uppstart av datorn. Fick göra anpassningar efter varje omstart. Sedan har det gått så långt att mina bokmärken inte finns kvar längre. Har tagit kopia av bokmärken från  min laptop, men det går inte att installera dessa i min desktopdator/Firefox. Jag har gjort systemåterställningar ett par ggr, men det hjälper inte. Av- och ominstallation hjälper inte heller.

 

För att säkerställa att mina bokmärken och lösenord inte försvinner på mina andra tre datorer, skulle jag förmodligen behöva göra någon av dem till "huvudsynk"/master istället för den miserabla Firefox som jag har på min desktop (huvuddator).

 

Fast allra helst skulle jag vilja återinstallera Firefox på "huvuddatorn" men det blir ju den defekta varianten som det inte går att installera den sparade bokmärkesfilen "bookmarks Firefox HTML Document".

 

Jag sliter mitt hår..........

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kvarstår dock att efter omstart så finns inga Firefoxinställningarkvar. Jag måste gå  till "Inställningar" för att skräddarsy som jag vill ha det. Dessa inställningar sparas uppenbarligen inte. Vad gör man åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som råkat ut för detta? Numera måste jag manuellt aktivera synkroniseringen för att återfå mina inställningar i Firefox. Detta verkar ju inte riktigt normalt..... Är det möjligen så att Microsoft har något otalt med Firefox.Har aldrig tidigare krånglat under alla år med Win7-8-8.1 samt tidigare med Win10Pro. Är jag ensam om att ha detta problem. I så fall  får jag jobba vidare med detta. Eller är det generellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...