Gå till innehåll

John Doe II


John Doe II

Recommended Posts

Hej

Jag har ett problem med en laptop som "glitchar" och jag misstänker starkt att det har att göra med den förseningen som kan uppstå när operativsystemet känner igen att en hårdvara behöver mer kraft, och när den levererar den kraften.

Då detta är en laptop så ser jag inte Ultimate Performance/Optimal Prestanda som ett alternativ vid energischeman, via energiinställningar. Jag körde kommandotolken som administratör och lade till en kodslinga  som skulle göra den synlig. Allt ser bra ut precis när jag skrivit koden och det kommer upp ett "svar" som indikerar att allt gått bra. Men när jag går tillbaka till där jag kan anpassa energischeman så syns ändå inte alternativet med Optimal Prestanda. Dvs jag kan inte välja det trots att jag borde kunna se det där.

Är detta ngt som ni anser er kunna fixa = optimera så att det inte glitchar? Eller har ni ngt annat trix och fix som ni tror ska kunna undanröja problemet?

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...