Gå till innehåll

Kan ej dela mappar i Windows Live Messenger


Recommended Posts

Jag kan inte dela mappar i WLM. Får meddelande att det inte finns nåt stöd för detta i min dator. Har Zone Alarm som brandvägg och har testat att stänga av denna för att se om detta var problemet men får fortfarande samma meddelande. Nån som vet varför och vad man gör åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte dela mappar i WLM. Får meddelande att det inte finns nåt stöd för detta i min dator. Har Zone Alarm som brandvägg och har testat att stänga av denna för att se om detta var problemet men får fortfarande samma meddelande. Nån som vet varför och vad man gör åt det?

Du måste ha hdd formaterad i NTFS, har du fat32 så går det inte............................

mvh lodde2  :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit inne i wlm och gjort inställningar för att dela mappar.

Menar du mig ??? så har jag gjort det, kan ha delade mappar på den bärbara för den är formaterad i NTFS men inte den stationära för den är formaterad i FAT 32.

mvh lodde2  ::)

Om du vill använda mappdelning måste både du och kontakten använda partition (En partition kan vara en del av, eller hela, hårddisken. Vanligtvis skapas partitioner innan operativsystemet installeras. För de flesta hemanvändare är hela hårddisken en enda partition.)  som formaterats med filsystemet NTFS (Ett avancerat filsystem som bl.a. ger ökad prestanda, säkerhet och tillförlitlighet.) . Hårddiskar formateras vanligtvis som en partition med filsystemet NTFS. Du kan kontrollera om du har en systempartition som har formaterats med filsystemet NTFS genom att dubbelklicka på Min dator, högerklicka på den hårddisk som du har installerat Windows på och sedan klicka på Egenskaper. Kontrollera att det står NTFS under Filsystem.

Så här konverterar du hårddisken till NTFS från en kommandotolk:

  1. Klicka på Start i Aktivitetsfältet i Windows och klicka sedan på Kör.

  2. Skriv cmd och klicka sedan på OK.

  3. Skriv convert c: /FS:NTFS (C: är hårddisken) och tryck sedan på RETUR.

  4. Starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...