Eche Posted October 20, 2022 Posted October 20, 2022 Jag har ett antal värde som jag skulle vilja visa i en pivot och då i en 2D-linje diagram funkar det? hittar bara varianter på stapeldiagram Quote
MH_ Posted October 20, 2022 Posted October 20, 2022 Det skall funka likadant (stå i pivottabellen och gå till infoga->diagram). Hur ser dina data ut? Quote
Eche Posted October 20, 2022 Author Posted October 20, 2022 Data som jag vill presentera ser ut som exemplet här under, jag tänker att det skulle vara fint att kunna tända och släcka kolumnerna med typ radioknappar... Quote
MH_ Posted October 20, 2022 Posted October 20, 2022 Ledsen. Jag fattar fortfarande inte hur din pivot ser ut. Quote
Eche Posted October 21, 2022 Author Posted October 21, 2022 Själva pivot ser ut så här baserat på de mätvärde som ligger i tabellen jag visade här ovan, min tanke var att kunna tända upp trendkurvorna individuellt med någon typ av radioknappar, men är osäker på om det går.... Quote
Solution MH_ Posted October 21, 2022 Solution Posted October 21, 2022 Det enklaste är väl att använda filterfunktionen som finns inbyggda i vanliga excel-diagram nuförtiden? Markera diagrammet klicka på filterknappen välj vilka serier du vill visa klicka på knappen [använd] (längst ner i filterfönstret) Quote
Recommended Posts