Gå till innehåll

"Uppgradera"


TCM

Recommended Posts

Hej!

Första inlägget här för mig, men forumet verkar imponerande.

Jag kommer att "få" en ny hem-pc lite senare i år som kommer att köra windows media center. Kör för närvarande xp pro och är mycket nöjd. Min fråga är: om jag inte skulle vara nöjd med media center (av någon anledning) går det att köra min uppgraderingsskiva med xp pro över media center?

Har inte läst in mig på media center än, så det här kanske inte kommer att bli ett problem. Alla funktioner i xp pro kanske finns i media center också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Första inlägget här för mig, men forumet verkar imponerande.

Jag kommer att "få" en ny hem-pc lite senare i år som kommer att köra windows media center. Kör för närvarande xp pro och är mycket nöjd. Min fråga är: om jag inte skulle vara nöjd med media center (av någon anledning) går det att köra min uppgraderingsskiva med xp pro över media center?

Svar: Troligtvis inte, om daton har en OEM-licens. Då är maskinvaran bunden till just den Windowsinstallationen.

Har inte läst in mig på media center än, så det här kanske inte kommer att bli ett problem. Alla funktioner i xp pro kanske finns i media center också?

Svar: Ja, Media Center är en XP version med utökat multimediastöd.

Läs mer här:

http://www.microsoft.com/sverige/windowsxp...er/default.mspx

Dessutom har Stenis skrivit en intressant artikel, och den hittar du här:

http://www.alltomxp.se/sajt/content/view/57/13/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...