Gå till innehåll

Angående TV tjänster i Media Center.


Dennis666

Recommended Posts

Hej undrar om nån annan testat och fått det att funka som det är meningen? Kör just nu Rc2 5744.

Efter att knapat in all information och sökt så hittar den 10 tjäster (kanaler) det är bara det att det finns 26 kanaler här.

Den hitta bara de vanliga som Tv1 Tv2 Tv4 .. inte de som i tv´n ligger på S21 och uppåt.

När jag tidigare använt detta Tv kortet i Xp så hittade jag alla kanaler.

Någon som har någon ide?

//Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo, jag har efter lite pillande fått det att fungera som det ska i min Vista x64 Ultimate (RTM).

Jag har vanligt ComHem standardutbud i lägenheten utan box och den hittade alla kanaler som jag hade i WinXP MCE förutom Kanal5 av någon anledning när den sökte.

Fick inte den att hitta Kanal5 hur jag än försökte tills jag gick in på ComHem's hemsida och såg att den låg på S10 och efter att ha googlat lite till kom jag fram till att S10=154.25Mhz (har jag för mig) och när jag valde "Add a channel" eller vad alternativet heter i mediacenterinställningarna och skrev in frekvensen manuellt fungerade det som det skulle.

Vet inte om det hjälper dig, men det kan ju kanske vara värt ett försök om du inte testat det redan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...