Gå till innehåll

Säkerhetscenter startar inte


pmarriott

Recommended Posts

Uppgraderade ett knaggligt XP till Vista Ultimate i förrgår. En av de första sakerna som hände var ett meddelande om att "Datorn kan vara utsatt för risk.....". När man klickar på meddelandet kommer Windows Säkerhetscenter upp och där finns en knapp som heter "Aktivera". När man klickar på den kommer det upp ett felmeddelande som förkunnar att "Kunde inte starta security center".

Jag hade från början Nortin Internet Security men det segar ner datorn så jag slängde ut det och installerade AVG. Även AVG förkunnar att Resident Shield inte kan startas. Sen när jag startade om fick jag något felmeddelande om att nån dll-fil saknas. Avinstallerade AVG och provade ominstallation, men det resulterar i:  Error: Action failed for file avgrssvc.exe: starting service....

            Tjänsten svarade inte på start- eller kontrollbegäran i tid.  (1053)

Vad ska jag göra? Har funderat på format c: och köra om alltihop men det kommer att ta mig tre dagar och jag har inte tid! Skulle vilja köra total återställning men behålla alla filer och program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade MS support om detta och de misstänkte Norton, men kunde inte få igång det trots avinstallation. Men så ringde de tillbaka från supporten idag och föreslog att jag skulle gå in i tjänster och aktivera därifrån. Nu funkar det. Mest överraskad är jag över att de faktiskt kontaktade mig när de hade kommit på lösningen. Annars brukar MS inte vara sådär jätteintresserade av att hjälpa till efter att man betalt produkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...