Gå till innehåll

Får inte in några tvkanaler


Guzel

Recommended Posts

Hejsan,

Jag köpte min dator i december och den var vista ready eller vad det kallas... men jag fick den med Windows xp media center.

Samma dag som jag pluggade in datorn hemma så fick jag tv-kortet att funka, den hittade alla kanaler och det har fungerat felfritt hela tiden, jag har varit super nöjd för en stor anledning till att jag köpte datorn var för att jag skulle kunna titta på tv i sovrummet utan att ha både tv och dator där.

Så installerade jag vista för 2 veckor sedan och sedan dess har inte mitt tv kort funkat. Jag har uppdaterat drivrutinerna och det ska inte vara något fel (vad jag kan hitta i alla fall).

Men i Mediacenter så hittar den inte några kanaler  ??? Den hittar att det är en antenn anslutning men sen när den ska söka efter tjänster så hittar den 0.

Det står "Inga tjänster hittades, kontrollera att TV-signalen är korrekt ansluten" så har det stått sedan första början.

Har provat ta ut sladden o sätta in den igen men det blir inte någon skillnad.... antennen ska det inte vara nåt fel på för jag testade att sätta in den i en tv och det funkade felfritt.

När jag försöker gå vidare efter att ha sökt efter tjänster så står det "INga tjänster hittades. Du kommer inte att kunna titta på TV utan någon hittad tjänst. Vill du fortsätta?"

Jag har den här datorn

http://support.packardbell.com/se/item/ind...p;pn=PB35306191

En direkt länk till mitt tv-kort

http://support.packardbell.com/se/item/ind...;ppn=PB35306191

Vad är det som är fel? NÅgon som har en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det funkar!!! *wohoo*

Jag har i alla fall fått svara på några frågor som jag inte svarat på förut (men jag minns att jag fick svara på dem när jag precis köpt datorn och hade xp)

Åhh funkar det så ska du få en stor puss som tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-* :-* :-* :-*

Har fått in tv-kanalerna... wohoo...

Men jag har inte nått ljud  ???

När jag öppnar media center så hör jag "signaturen" eller vad man kallar det, jag hör ljud när jag byter kanal men jag hör inte nått när jag tittar på tvkanalerna... why? Provat at höja ljudet och titta om det står på "ljud av" men det gör det inte... alltid är det nått  :-[

Det programmet som jag laddade ner är bara demo version tror jag, för jag hade inte något serienummer, vad är det för skillnad på demo och registrerad version? Kanske därför jag inte får nått ljud?

Är det programmet som gör att det är ett vattenmärke uppe i vänstra hörnet oxå?

Tack för din hjälp!!!

Kraaaaaaaam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat båda de som finns där... provade den där igen men fortfarande inte nått ljud.

Allt annat ljud funkar i MC, spelar jag musik så funkar det och alla "systemljud" funkar, bara tvn som inte vill sig... grr...

Tack för att du orkar svara på mina inlägg.. . :-*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, ett typiskt bad choice av mej =) Då har inte GBPVR support för ditt kort. Du fick inte med nån skiva eller liknande med något visaTVprog? kanske det finns nån annan bra ide här? (det torde vara fler än vi som skriver som läser denna tråden) .. =)

//flem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte med en enda skiva till min bajsdator...

Fick göra egna backup skivor...

Igår fick jag psykbryt och bestämde mig för att avinstallera Vista och ta tillbaka XP MCE.

Men då var det nått fel på backupskivorna så det gick ju inte... någon fil som inte kunde läsas från skivan... Så irriterande då jag hellre har en fungerande tv än Vista... men men... nu e jag fast med Vista forever typ ....

*gråta en smula*

Nån annan som läser som har en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...